woensdag 18 juni 2014

gezonde chocobonbons!

`hoii,
Vandaag heb ik weer een artikel voor jullie en deze keer wat anders dan gewend.
Waarschijnlijk hebben jullie het al wel door: goed, biologisch en gezond eten is helemaal de trend dit jaar.
Oke even een grappig feitje maar tijdens dat ik dit artikel schrijf staan er heerlijke snoepjes op tafel. (>_<)
Ik moet wel toegeven dat ik zelf ook wel eens wat gezonder kan eten... Maar ik heb een hevige chocolade verslaving (niet al te serieus nemen ;) Maar in dit artikel laat ik jullie zien hoe gezonde EN lekkere chocoladebonbons kan maken! 2 vliegen in klap dus! Veel succes en plezier!

Benodigdheden:

2 repen 70% of meer cacaogehalte. (ik heb mijn repen gekocht bij de ECOwinkel maar Alberthein heeft ze ook)

Notenpasta, dit heb ik ook bij de ECOwinkel gekocht maar als je dit niet kunt vinden kun je het eventueel vervangen door gewone pasta maar dan is het wel minder gezond en bonbonachtig.

Lekkere en gezonde toppings zoals: gedroogde abrikozen, kokos, amandelen, rozijnen en walnoten.

Kleine cupcake vormpjes DUS GEEN GROTE! deze kun je krijgen bij bakwinkels en supermarkten.
LETS START!

Als eerste smelt je je beide repen chocolade dit kan in de magnetron maar zelf kies ik voor au bain marie, dan zet je een pannetje met heet water op het vuur en doet daar een schaal met chocolade in. Als je chocolade is gesmolten giet dan een klein bodempje chocolade in je cupcakevormpje houd ongeveer de helft van je gesmolten chocolade over voor later. Laat nu de bodempjes 1 uur opstijven in de koelkast. Intussen kun je de walnoten en de abrikoosjes fijnhakken. Na een uurtje haal je de bodempjes eruit en kun je beginnen met de bonbons op te bouwen. Eerst doe je bovenop de bodempjes een schepje notenpasta en maak dit nu goed glad, Nu kun je je topping naar keuze eroverheen strooien. Nu kun je je overige chocolade weer smelten en giet je het laatste eroverheen. Laat nu de bonbons weer een uurtje opstijven in de koelkast.
READY TO EAT!

Ik hoop dat je dit artikel leuk vond en dat jullie dit allemaal ook gaan maken!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten